Na jarenlang experimenteren met de meest uiteenlopende materialen en technieken ontdekte Couzijn van Leeuwen bij toeval het karton. Die eerste jaren waren de papiercontainers zijn paradijs en voorraadschuur, maar nu is hij verzekerd van mooie grote schone platen van zijn hoofdsponsor Evinco Kartonnen Pallets te Best.
"Wij gaan in hetzelfde tempo, mijn karton en ik, en daar komen mooie kleintjes van". Een niet aflatende stroom kartonnen kasten zag het levenslicht, bijna 70 stuks door de jaren heen. Op vier na allen gesloten, hun loze ruimte bewarend. Want  het is hem niet begonnen om een bruikbaar meubel, maar om het bewaren van de loze binnenruimte,  onbruikbaar behalve voor hen die hun verbeelding aanwenden om binnen te treden.
De laatste jaren experimenteert Van Leeuwen steeds meer met karton als mal voor afgietsels in rubber, gips en keramiek. Sculptuur in een nieuw materiaal en in een nieuw daglicht; een foto, een afdruk van een manier van werken en leven en benaderen, al nietend en plakkend, vouwend en bouwend. Deze "leading artist in cardboard" is nog lang niet op zijn bruid uitgekeken. Zijn werk vond zijn weg naar een aantal belangrijke privé- en publieke collecties, en hij kreeg veel opdrachten voor werk in de openbare ruimte en voor  tijdelijke installaties. Galerie de Vis toont een gevarieerde doorsnede van zijn werk.

Milous Heunks (1964) studeerde aan het Möllerinstituut, Tehatex te Tilburg en aan de Academie voor Beeldende Kunsten te Maastricht. Heunks schildert voornamelijk in grijstinten, zwart en wit. Portretten die contrasten laten zien van de huid met omhullende textielweefsels. Haar observatie en weergave van de kleinste details in de gezichten gaan over in veel grovere patronen in de achtergrond die lijken op sterk vergrote digitale beelden waarbij het beeld uiteenvalt in pixels. Op eenzelfde manier gebruikt zij vaak tegeltableaus in de achtergrond als contrast met de menselijke figuur. Bij een groepsportret legt ze nadruk op één individu en worden de anderen bijna tot een patroon gereduceerd, maar de menselijke relaties blijven herkenbaar alsof het een sociaal weefsel betreft. Hoofdkapvormen van traditionele klederdrachten worden als prachtige omlijstingen gebruikt.